6 asja, mida praktiseerida, et paremaks inimeseks saada

Inimene ei pääse elus halbade või ebarahuldavate suhete nõiaringist välja tihtipeale seetõttu, et keeldub ise küpsemast.

Paljud ei tule selle pealegi, et ka enda vaimset poolt saab ja peaks arendama. Kui tahad senisest etemat füüsilist vormi, siis treeni – sellest saab igaüks aru. Aga ega isiksusse puutuv erinev pole. Kui tahad saada paremaks, pead muutused ise läbi viima!

Enda muutmine on paraku aega, energiat ja tahtejõudu nõudev protsess, mis ei too kiireid tulemusi. Sa ei hangi sportlikku keha paar nädalat jõusaalis käies, nii et varu kannatlikkust ja usku ka vaimsel teel.

Siin on kuus lihtsat nippi, mida praktiseerida, et tasapisi paremaks inimeseks saada!

1. Ära sea endale tähtaegu
Vaimse arengu üks eeldus on see, et sa ei sea tähtaegu ega löö käega, kui kohe välja ei tule. Sa harjutad parem olemist just nimelt parem olles. Kogu aeg.

Harjutad, kuni saab see loomulikuks käitumiseks. Mida iganes siis täpselt püüdled, näiteks teiste vastu viisakam olemist.

2. Keskendu heale
Maailmas ja inimeste hulgas leidub kahtlemata igasuguseid lurjuseid, aga kui tahad ümbritseva suhtes heatahtlikumaks muutuda – mis on vaimse arengu üldine eesmärk –, siis püüa kõiges heale keskenduda. Ja kui millegi puhul seda kohe kuidagi ei suuda, siis keskendu muule, mille puhul võib.

3. Vali seltskonda

Eelista seltskonda, mis sind inspireerib või vähemalt allakäigule ei meelita. Kui tuua hästi lihtne näide, siis suitsetamisest loobudes ei maksa teistega koos suitsupausil käia, et juttu ajada. Kui nad on väga toredad inimesed, siis leiad kindlasti võimalusi nende seltskonda nautida ka suitsuvabas olukorras.

See ei tähenda muidugi, et su praegused sõbrad ja tuttavad kuhugi ei kõlba. Lihtsalt ära lase seltskonnal dikteerida, kuidas elad, millised on su harjumused ja millega kokku puutud. Vaimse arengu näitena: väldi inimesi, kes kogu aeg vinguvad ja halba räägivad.

4. Ära mõtle ega räägi endast halba
Kui tahad mingis asjas areneda, siis ära boikoteeri oma pingutusi endast samal ajal halvasti mõeldes ja rääkides. See tekitab nõiaringi, mis aina tugevamalt samas punktis kinni hoiab.

Võid ju arvata, et kui niigi juba endast halvasti mõtled, siis väljaütlemine ei muuda midagi. Aga muudab! Lõpeta nii mõtlemine kui ka ütlemine. Keskendu mitte halvale, vaid millelegi positiivsele.

Kui see tundub esialgu liiga raske, siis alusta sellest, et ütled endale „tühistan!“ iga kord, kui negatiivne mõttemüra peas hoogu koguma hakkab.

5. Mõtle vajadustele, mitte soovidele
Vali see, mida vajad, mitte tahad. Su soovid ja tahtmised ei saa kunagi otsa ning võivad sind kergete, aga mitte kuhugi viivate lahenduste rajal kinni hoida. Mõtle iga valiku puhul: kas see rahuldab hetkesoovi või teeniks sind ka tulevikus.

Tänapäeva inimesele tundub soovidest loobumise soovitus ilmselt kentsakas või isegi tobe. Paljudele on juba titast peale pähe tambitud, et ta on väga tähtis ja tema soovid on ka väga tähtad.

Paraku harjume sellise hellitatud seisundiga ruttu ja kui see kestab terve lapsepõlve, siis on sellest raske lahti lasta ka hiljem. Ja hellitatud isiksusel on väga raske end pingutuseks kokku võtta, nii tavaelus kui ka eriti vaimse arengu plaanis.

6. Ära mõtle eelkõige kasule
Ära mõtle kogu aeg sellele, et mida sinul oleks antud olukorrast või tutvusest võita. Tõelisel edul on vaid üks mõõdupuu: kui õnnelik sa midagi tehes oled. Ükski materiaalne hüve ei asenda eheda õnne ja rõõmu tunnet, mida toovad valikud, kus arvestad nii oma soovide ja vajadustega kui ka sellega, mis üldisemalt kasu tooks.